Inobat Auto ohlásil nového strategického partnera. Výroba batérií sa začne na budúci rok

3. 6. 2021

Vo Voderadoch sa rozbieha prestavba haly, ktorá sa stane sídlom výskumno-vývojového centra a pilotnej továrne firmy InoBat Auto pre výrobu batérií do elektromobilov. Novinkou je strategické partnerstvo so spoločnosťou Siemens. 

Zdroj: InoBat Auto/Na zahájení prestavby sa zúčastnil aj predseda NR SR Boris Kollár

Spoločnosť InoBat Auto už o niekoľko týždňov naplno rozbehne výstavbu svojho výskumno-vývojového centra vo Voderadoch. Jej ukončenie sa plánuje v druhom kvartáli 2022. Súčasťou objektu bude pilotná linka na výrobu lítium-iónových batérií, ktoré budú na mieru prispôsobené do akýchkoľvek elektromobilov. Ročná kapacita výrobnej haly je projektovaná na úroveň 100 MWh. Udržateľný batériový reťazec v rámci nového závodu bude zastupovať recyklačné centrum. Za týmto účelom bola založená samostatná divízia InoBat Recycling. 

Továreň pomôže znížiť závislosť od importu batérií z Ázie, na ktoré je Európa ešte stále odkázaná. Našim cieľom je zvýšiť globálnu konkurencieschopnosť európskeho trhu v tejto oblasti a poskytnúť automobilovému priemyslu dlhodobo udržateľné riešenia,“ uviedol Marián Boček, CEO InoBat Auto. Investícia do centra sa vyšplhá na takmer 50 miliónov eur.

Brownfield projekt

Závod sa nachádza na pozemku s rozlohou 27 000 m², ktorý predtým patril kórejskému investorovi. Zo strany Inobat Auto tak nejde o výstavbu na zelenej lúke, ale prispôsobenie už existujúcej haly pre vlastné potreby. Rekonštrukcia má spĺňať prísne ekologické štandardy. Využívané technológie napríklad nebudú podľa investora produkovať žiadne odpadové vody. Špeciálna opatrenia majú zabezpečiť, aby pri manipulácii s chémiou nedošlo v prípade havárie úniku do pôdy či podzemných vôd. „Centrum tiež nebude mať zásadný negatívny vplyv ani na obyvateľov v blízkosti haly. Linka vo Voderadoch tiež bude využívať obnoviteľné zdroje energie zo siete a hala A bude zásobená zelenou energiou z gridu, v prípade haly B plánujeme vlastnú fotovoltaiku,“ uviedol Peter Dubovský, projektový riaditeľ prestavby. 

Zdroj: InoBat Auto

Spustenie rekonštrukcie haly je naplánované na koniec júna tohto roka. Predchádzalo mu získanie kladného stanoviska v procese EIA a získanie stavebného povolenia, ktoré už nadobudlo právoplatnosť. „V budove budú R&D laboratóriá na výskum a vývoj, kancelárie aj prototypová linka na výrobu batérií. Súčasťou kancelárskej časti bude pritom aj unikátna VR miestnosť a auditórium. To bude využívané za účelom pravidelných tréningov aj pre potreby nášho vzdelávacieho projektu BATTERYacademy,“ doplnil Dubovský. „Okrem toho, nachádzať sa tu budú napríklad aj ultrasuché priestory pre batérie a rôzne systémy a technológie zamerané na ochranu životného prostredia, zdravia zamestnancov a bezpečnosť.“

Spoločnosť tiež priblížila, v akom stave je vývoj batériového článku, ktorej prototyp bol po prvýkrát predstavený verejnosti v minulom roku. „V Kórei aktuálne prebiehajú výkonnostné testy našich NMC622 batérií. Ukončené by mali byť už v 2. kvartáli tohto roka, konkrétne v júni. Ďalšie, NMC811 batérie, ktoré budú mať nižší obsah kobaltu, budú vyrobené v 3. kvartáli tohto roku, dostupné na testovanie by mali byť v 4. kvartáli, spresnil Boček.

Strategické partnerstvo so spoločnosťou Siemens

 

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu portálu.

Členstvom v platforme ENERGOKLUB® získate okrem prístupu k exkluzívnemu obsahu aj množstvo ďalších výhod.

Pridajte sa k nám!
Už máte prístup?

Mohlo by vás zaujímať